Sunday, February 13, 2011

Makanan yg saya suka tapi takde kat Malaysia

Ni antara makanan yg saya suka. Banyak sebenarnya makanan pelik kat sini. org Indonesia ni kreatif sgt klo bab mkn ni. Saya update pelan2 la. Nnti korang terliur plak. hehehe. Dalam sebulan ada la 2 kali saya makan makanan ni.

Sate, tongseng dan tengkleng kambing. Makanan ni merata2 ada kat jogja, tp sedap tak sedap je la. Saya dah try banyak tempat, ada beberapa je yg best. Antaranya yg satu ni. Warung ni takde nama, terletak kat dalam kampung belakang Stadion Maguwoharjo. Jauh gler. Klo suruh tunjuk jln, saya tak tau kat mana. Tp mmg worth it la. sate kambing kat sni pkai kicap juga macam ikan bakar (org sni suka sgt mkn kicap), bestla sbb tak muak sgt. Tongseng plak mcm gule. rasa die manis2 pedas skit. klo tengkleng, tak tau masak apa ni tp ini yg the best! sbb tengkleng ini terdiri dari lutut kambing dan tulang2 rusuk. mmg sedap la buat meratah. hehe. 
Sate kambing

Tengkleng

Tongseng

Kepala ikan mas agus di Jl. K.A Dahlan & Jl. A.M. Sangiaji. Kepala ikan ni bukan cuma kepala ikan yg macam kita makan kari kepala ikan tu, tp satu ekor ikan. Isi ikan tu dieorg export ke Jepun. Nampak cam takde isi kan tp kenyang klo makan satu ekor tu. Ada rasa tomyam & gulai. Saya lebih suka tomyam sbb tak hanyir sgt rasa dia. Harga satu ekor Rp 13000 around RM5 la. murah kan. mana ada makanan mahal kat sni.


Kepala Ikan ygsiap untuk di makan.

My happy face!!

No comments:

Post a Comment